Per ora hai il mio voto

Tranquillo che lo so. Lo psicologo che poi va a sfogare le sue frustrazioni sull'utenza di tuttowrestlingJeff Hardy 18 ha scritto:
Non ti prendo a pisellate in faccia tirando fuori la storia di quale sia il mio lavoro perchè risulteresti ancora più coglione di quanto tu sia già.
Non mi sfogo sugli utenti di TW, di solito uso dei cuccioli di panda.The Inquisitor ha scritto:
Tranquillo che lo so. Lo psicologo che poi va a sfogare le sue frustrazioni sull'utenza di tuttowrestlingPrendi meno appuntamenti che ti fan male.
Dai, spiegacelo e facci ridere un po'.
Ah, tu sai cosa faccio io e cos'ho studiato, coglione?
Un altro dei momenti storici per cui è conosciuto Blassie è il suo feud con Rikidozan.DF PUNK ha scritto:Bellissima Jeff, è un personaggio che mi affascina moltissimo Blessie e il fatto che sia sempre poco chiacchiarato e mediamente si conosca poco fa dispiacere. Ottimo inizio, bellissima storia
Per ora hai il mio voto
L'opinione corrente (cioè di storici come Snowden e Yohe) è che, sebbene i primi wrestler (cioè quelli che giravano le fiere nella seconda metà dell'ottocento) fossero lottatori veri e propri, gli incontri fra professionisti fossero in gran parte predeterminati in base alle scommesse - si cercava di indirizzare il pubblico in favore dell'atleta che poi avrebbe perso, insomma. Gli open challenge, invece, in cui i wrestler accettavano sfide da ragazzi del posto, erano spesso (ma non necessariamente) dei match effettivi.The Prizefighter ha scritto: -c'è stato un periodo nel quale il wrestling non era predeterminato? Se sì, che tipo di wrestling era? Si è sempre combattuto in ring quadrati? Quando e perché è diventato predeterminato?
Hai sbagliato topic.Mario Mancini ha scritto:Voto ankie per subentrare in fondo una cattedra comedysarebbe divertente, blaze sarebbe più indicato ma credo non voglia esporsi...
Grazie mille, se Jeffo vuole aggiungere qualcosa non sarebbe un male.Nicolasblaze ha scritto:
L'opinione corrente (cioè di storici come Snowden e Yohe) è che, sebbene i primi wrestler (cioè quelli che giravano le fiere nella seconda metà dell'ottocento) fossero lottatori veri e propri, gli incontri fra professionisti fossero in gran parte predeterminati in base alle scommesse - si cercava di indirizzare il pubblico in favore dell'atleta che poi avrebbe perso, insomma. Gli open challenge, invece, in cui i wrestler accettavano sfide da ragazzi del posto, erano spesso (ma non necessariamente) dei match effettivi.
Ankie ha scritto:
Hai sbagliato topic.
Voto invalidato e ritiro della tessera elettorale per cui non potrai votare nemmeno nel Topic corretto.
Video del match:Nicolasblaze ha scritto:Visto che parliamo di Rikidozan, vinse il titolo di campione del Giappone (JPWA, cioè la prima federazione di puroresu, creata proprio da Rikidozan) in un match, attesissimo, contro Masahiko Kimura (quello della Kimura lock, che usò per sconfiggere Helio Gracie). Ma il match fu un fuori programma. Ecco il racconto, preso da Shooters - The Toughest Men in Professional Wrestling, di Jonathan Snowden:
EDIT: una piccola nota iniziale, Snowden aveva spiegato in precedenza che la karate chop di Rikidozan era in realtà derivata dal sumo.
Kimura entered his match against Rikidozan thinking he knew what to expect. It had all been laid out beforehand: “The first bout was going to be a draw,” Kimura wrote in My Judo. “The winner of the second will be determined by the winner of a paper-scissors-stone. After the second match, we will repeat this process. We came to an agreement on this condition.” It wasn’t just the overall structure of their program that had been worked out together; the blow-by-blow details of the match were laid out ahead of time too: “As for the content of the match, Rikidozan will let me throw him, and I will let him strike me with a chop. We then rehearsed karate chop and throws.” But what happened in the ring, in the end, looked anything but rehearsed.
Their match started out conventionally enough, as the two grapplers exchanged takedowns, throws, and holds with the kind of methodical, deliberate pace one would expect of a bout of that era. After the opening minutes, however, things began to look slightly off. Rikidozan resisted an ippon seoi nage, a classic judo shoulder throw, in a way that seemed to surprise Kimura, and made both wrestlers look sloppy. Was this all part of the act? Was this a simple miscommunication, a blown spot? Or was Rikidozan feeling Kimura out for real? From that point on, Kimura looked cautious and uncomfortable as the two exchanged only the most basic holds. Gone were the throws and takedowns of the opening minutes, replaced with exchanges of simple and safe positions.
Kimura seemed particularly on edge as Rikidozan began to threaten with his famous karate chops. Maybe Kimura was still only acting the part; this may not have been caution itself, but a performance of caution. Maybe he was still working. But Rikidozan was not. After Kimura ducked under Rikidozan’s attempt at a collar-and-elbow tie-up, Rikidozan let fly with a stiff right hand to the jaw that staggered Kimura. Even by the rough standards of Japanese pro wrestling, in which strong blows are routinely exchanged to heighten the apparent realism of a contest, this didn’t look right. Kimura covered and backed into a corner as Rikidozan pursued behind a whirlwind of open hand chops and strikes to the head. Kimura tied him up, and seemed to want to take his opponent down for real this time, but when Rikidozan hooked his arm over the top rope, and the referee intervened, Kimura broke.
What was Kimura’s mindset in this moment? Was he still working? Did he think Rikidozan was simply getting a little carried away with his strikes as part of an honest effort to put on a good show, or did he sense that there could be real danger there? The referee and Kimura exchanged words briefly after the break, and Rikidozan seized this lapse in Kimura’s attention to begin his assault anew, connecting with strong, stiff rights and lefts. Kimura again looked towards the referee, clearly unsure how to handle this situation, and Rikidozan connected with a swinging slap to the ear that put Kimura to a knee. Then, in a vicious attack that would be extreme even by the later standards of the soccer-kick-friendly Pride FC, Rikidozan connected with a completely unprotected knee to the face, a kick to the face, and a stomp to the base of the neck. Kimura regained his feet and stumbled into the corner as the referee approached and, after a cursory inspection of the obvious trauma to Kimura’s face, told him to continue. But Kimura just stood there in apparent disbelief, one hand on the ropes to steady himself. A few more swinging, clubbing blows sent Kimura slumping to the canvas, lying face down and immobile while the referee counted to ten. Rikidozan’s hand was raised in victory while the battered Kimura’s cornermen rushed to his aid.
“Rikidozan became taken by greed for big money and fame,” was all Kimura could make of the situation, decades later. “He lost his mind and became a mad man. When I saw him raise his hand, I opened my arms to invite the chop. He delivered the chop, not to my chest, but to my neck with full force. I fell to the mat. He then kicked me. Neck arteries are so vulnerable that it did not need to be Rikidozan to cause a knock down. A junior high school kid could inflict a knock down this way. I could not forgive his treachery. That night, I received a phone call informing me that ten yakuza are on their way to Tokyo to kill Rikidozan.” It didn’t happen that night, and it’s doubtful that between December 22, 1954, and December 8, 1963, the night Rikidozan was fatally stabbed by a urine-soaked yakuza blade, that the gangsters were nursing a grudge. There’s no clear line connecting the yakuza outrage over Rikidozan’s betrayal of Kimura’s trust and his eventual untimely death. But the night it happened, the night Rikidozan decided to shoot on the shooter, it was enough to raise the yakuza’s ire.
Non fai una domanda di cui è rapido dare una risposta.The Prizefighter ha scritto:Bel topic. Jeffo, se posso farti delle domande:
-c'è stato un periodo nel quale il wrestling non era predeterminato? Se sì, che tipo di wrestling era? Si è sempre combattuto in ring quadrati? Quando e perché è diventato predeterminato?
-quanto è popolare il wrestling in America? È un fenomeno nazionale? La WWE quanto è popolare? A me pare un fenomeno nazionale/mondiale, ma non vorrei avere questa impressione solo per il maggior pubblico negli States (da rapportare comunque alla maggior popolazione)